Jak stanąć na rękach?

Już kiedy jesteśmy dziećmi imponują nam ludzie, którzy potrafią stanąć na rękach. Jeśli ktoś potrafi na nich chodzić, to jest to już dla nas prawdziwa magia. Uczestnicząc w zajęciach z wychowania fizycznego w szkole często jesteśmy zmuszeni do tego, by stanąć na rękach w ramach zaliczenia przedmiotu. Nie jest to zbyt łatwe zadanie, ale postaram się wam wytłumaczyć, co zrobić, by osiągnąć sukces.

Poćwicz mięśnie

Kiedy stajemy na rękach masa całego naszego ciała spoczywa w głównej mierze na barkach i górnych partiach klatki piersiowej. To one wykonują tu główną pracę. Jednocześnie jednak bardzo intensywnie pracują mięśnie korpusu, które pozwalają nam utrzymać prawidłową równowagę.

Warto więc wzmocnić te mięśnie takimi ćwiczeniami jak pompki z nogami opartymi na krześle, brzuszki czy unoszenie nóg i rąk w czasie leżenia na brzuchu. Należy jednak pamiętać, że to nie siła barków ma decydujące znaczenie. Sukces zależy przed wszystkim od tego, czy potrafimy utrzymać równowagę.

Pracuj nad równowagą

Odpowiedni balans pomoże nam osiągnąć sukces. Musimy pamiętać, że im nasze ciało jest „dłuższe”, tym bardziej jesteśmy narażeni na różnego rodzaju przeciążenia, które w połączeniu z siłą grawitacji mogą doprowadzić do naszego upadku. Warto więc zacząć od czegoś łatwego. Proponuję znaleźć ścianę, kucnąć przed nią i spróbować stanąć na rękach z przykurczonymi nogami.

Sam moment wybicia może być już dla was trudny. Zwykle będziecie odbijać się za słabo lub za mocno. Musicie to po prostu wyczuć. Kiedy już wam się uda, spróbujcie wytrzymać chociaż 10 sekund. Powtórzcie ćwiczenie kilkukrotnie. W ciągu następnych kilku dni starajcie się zwiększać czas aż do minuty. Kiedy uda Wam się to osiągnąć możecie spróbować wykonać to ćwiczenie z wyprostowanymi nogami.

Nie będzie łatwo, ale postarajcie nieco odgiąć się od ściany, by opierały się na niej tylko Wasze stopy. W tym momencie bardzo przydatne będą Wasz silne mięśnie korpusu. Postarajcie się je wykorzystać w celu korygowania wszystkich wychyleń. Starajcie się wydłużać czas ćwiczenia, podobnie jak miało to miejsce w przypadku przykurczonych nóg.

Stanie na rękach wygląda bardzo efektowanie

Porób pompki w trakcie stania na rękach

Kiedy już uda nam się stać na rękach przy ścianie, możemy pokusić się o nieco bardziej zaawansowane zadania. Widzieliście kiedyś pompki w trakcie stania na rękach? Wygląda kozacko, prawda? To ćwiczenie nie tylko świetnie wygląda, ale również jest bardzo pożyteczne. Dzięki niemu możemy pracować nad barkami, tricepsami, górnymi mięśniami klatki i częścią mięśni pleców.

Nie porywajcie się jednak na szeroką wodę. Warto zacząć od pompek, które wykonujemy tylko do połowy. Tak przygotowani możemy jeszcze spróbować stanąć na rękach bez pomocy ściany. Niektóre osoby preferują zgięcie nóg w tym celu, jednak wszystko zależy po prostu od waszego wyczucia balansu.

Udostępnij