Jak otworzyć firmę budowlaną?

Firma budowlana dla niejednego pasjonata jest spełnieniem marzeń, jednak marzenie w zetknięciu z rzeczywistością weryfikuje pewne hipotezy i założenia, a powstałe realia mogą studzić zapał, ale czy na pewno jest się czego obawiać?

Sytuacja jednak nie jest taka zła, wystarczy dobrze przemyśleć strategię działania, zanim podejmiemy decyzję o otwarciu działalności gospodarczej. W marketingu istnieją narzędzia pomagające realnie ocenić sytuację. Są one o tyle pomocne, że pomogą ocenić sytuację w porównaniu do konkurencji, w przeprowadzeniu dogłębnej analityki  – czyli wszelkich za i przeciw.

Załatw wszystkie formalności i wypełnij odpowiednią dokumentację

Założenie działalności gospodarczej o profilu budowlanym nie jest skomplikowane. W tym celu wystarczy udać się do Urzędu Miasta, wypełnić odpowiednią dokumentację, i złożyć ją w odpowiednim okienku. Działalność gospodarcza musi być też zgłoszona do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Odpowiednio przygotowani do tego pracownicy, wskażą miejsce wypełnienia i złożenia stosownej dokumentacji. Proste prace budowlane również nie wymagają załatwiania licznych pozwoleń.

Zakładając, że przyszły właściciel firmy budowlanej posiada umiejętności potrzebne do wykonywania rożnych prac budowlanych, to nabywanie dodatkowych uprawnień będzie w tym przypadku tylko mile widziane. Jeśli posiadasz udokumentowane uprawnienia to najlepiej aby były potwierdzone certyfikatami. Niewątpliwie zwiększą one wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.

Załóż firmę budowlaną krok po kroku

Jak pozyskać klientów?

Jeśli firma już funkcjonuje, wówczas należy poszukać źródeł klientów. Mogą to być strony internetowe, lub strony na których klienci zgłaszają zapotrzebowanie na wykonywanie różnych usług. Mogą to być różne fora dyskusyjne, lub blogi tematyczne. Należy zdawać sobie sprawę że klientem może zostać każdy z najbliższego otoczenia. Jeśli więc prace są wykonywane starannie, i na wysokim poziomie, to potencjalni klienci na pewno to zauważą.

Zainwestuj w reklamę

Reklama jest dźwignią handlu – jak mówią specjaliści, o jej skuteczności przekonało się już  całe grono przedsiębiorców. Reklamować można się wszędzie, bowiem reklamą może być słup na osiedlu z przyklejonym plakatem, billboard usytuowany w najbliższej okolicy, reklama prasowa, lub internetowa. Ta ostatnia jak pokazują statystyki rośnie w siłę, gdyż coraz bardziej powszechny internet stał się źródłem wiedzy.

Klienci szukają w internecie firm mogących sprostać ich oczekiwaniom, dlatego firma budowlana powinna istnieć w internecie w szerokim tego słowa znaczeniu. Aby zwiększyć swoją atrakcyjność to można  tworzyć również programy lojalnościowe –  klienci lubią promocje i rabaty.

Budowanie trwałych relacji z klientami to klucz do sukcesu, ponieważ zadowoleni – zawsze wrócą, i co więcej pociągną za sobą nowych. Zadowolony klient to dobry klient, który jest w stanie zapłacić więcej za dobrze wykonaną usługę, i będzie lojalny nawet w obliczu rosnącej konkurencji.

Udostępnij