Prowadzisz firmę i chcesz wynająć hostessy na targi, konferencje lub inne wydarzenie? Nie wiesz, jak szukać? Na co zwrócić uwagę i ile to kosztuje? Zdradzamy tajniki wynajmu hostess.
Czym zajmują się hostessy?
Hostessy to osoby, które odpowiedzialne są za promocję bezpośrednią biznesu, marki, wydarzenia. Zazwyczaj spotkać je można w galeriach handlowych, na koncertach plenerowych i innych imprezach lokalnych, firmowych, targach, konferencjach.
Najczęściej praca hostess polega na promowaniu produktów, np. na pasażach galerii handlowych, na terenie supermarketów – tam przybiera to postać degustacji w przypadku artykułów spożywczych, a także w czasie dużych wydarzeń.
Jednak to nie wszystko. Wiele hostess pomaga również w organizacji wydarzeń firmowych i konferencji branżowych. Tego typu eventy właściwie nie mogą się bez nich odbyć. To one odpowiedzialne są za bezpośredni kontakt z osobami odwiedzającymi targi, spotkania biznesowe. Witają i oprowadzają gości, kierują do stanowiska firmowego, wręczają materiały reklamowe, nagrody, są odpowiedzialne za prowadzenie wstępnych rozmów z potencjalnymi klientami, kontrahentami. Udzielają informacji na temat działalności firmy, ale i całego wydarzenia. Sprawiają, że jego prestiż jest wyższy, wizerunek firmy również jest lepszy, a klienci czują się zaopiekowani.
Zdarza się, że hostessy są odpowiedzialne za animację podczas wydarzeń. Mogą być konferansjerkami, organizować konkursy, prezentacje firmowe. Dzięki temu zachęcają gości do aktywnego udziału w wydarzeniu, pełnią pieczę nad przebiegiem całego eventu.
Co więcej, są hostessy-tłumaczki, które pomagają w promocji firmy za granicą. W kraju mogą być odpowiedzialne za zagranicznych gości. Taki pracownik sprawdza się podczas wszelkich konferencji międzynarodowych.
Jak wynająć hostessy?
Można hostessy szukać na własną rękę, na przykład przeglądając ogłoszenia dziewczyn, które chcą podjąć zatrudnienie w ten sposób. Jednak kwestia podpisania umowy może być dość problematyczna.
Zdecydowanie lepiej jest skorzystać z usług firmy, która ma swoich pracowników. Specjalne agencje zajmują się wynajmem hostess, sprawdź tutaj http://essentialmodels.pl ofertę jednej z nich. Decydując się na współpracę z doświadczoną firmą, można mieć pewność, że będzie się zadowolonym z efektów. Agencje hostess dysponują szerokim wachlarzem hostess, hostów i modelek, które są w stanie dopasować pod kątem firmy i kampanii zarówno pod względem aparycji, jak i umiejętności. To na barkach agencji jest to, by pełnić kontrolę nad hostessami, ale też je właściwie przygotować do pracy.
Ile kosztuje wynajęcie hostess?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje wynajem hostess. Wiele zależy bowiem od umowy, jaką podpisze się z agencją. Każda firma ma swój cennik, jednak to, ile ostatecznie się jej zapłaci, zależy od tego, na co się zdecyduje i co się wynegocjuje. Oczywiście dużą składową ceny jest wynagrodzenie hostessy.
Cena za wynajem hosstess zależy przede wszystkim od rodzaju wydarzenia, w jakim ma wziąć odział, dojazdu na miejsce i czasu trwania eventu. Ważny jest też zakres obowiązków modelki. Nie bez znaczenia podczas ustalania ceny jest to, ile jest potrzebnych hostess, jakie są oczekiwania co do ich umiejętności oraz czy są konkretne wymagania co do stroju itp.