Wyprowadzasz się do innego miasta i nie chcesz wynajmować starego mieszkania? Otrzymałeś mieszkanie w spadku i zależy Ci na sprzedaży, a nie chcesz na nim stracić? A może sprzedajesz, bo potrzebujesz pieniędzy i nie możesz czekać? Sprawdź, co warto zamieścić w ogłoszeniu, by zwiększyć zainteresowanie i w krótkim czasie zdobyć potencjalnego klienta.
Sukcesem każdego ogłoszenia są tytuł oraz zdjęcie. To przyciąga największą uwagę i śmiało można porównać to do pierwszego wrażenia, kiedy poznajemy człowieka. Dlatego wszelkie zdrobnienia oraz wychwalanie mieszkania już w tytule są dużym błędem i mogą sprawić, że osoba przeglądająca ogłoszenie nie doczyta nawet do drugiego zdania.
Minimum słów, maksimum treści
Pisząc ogłoszenie skup się na tym, co może przyciągać. Potok zbędnych słów tylko zniechęca czytelnika, który jest zainteresowany kupnem. Opisz konkrety zwracając uwagę na zalety pomieszczenia. Staraj się doprecyzować czego dotyczy ogłoszenie. Napisz w jakim stanie jest umeblowanie i czy w ogóle jest w cenie sprzedawanego lokalu. Zwróć uwagę na znajdujące się w pobliżu szkoły, przedszkola, sklepy, parki oraz węzły komunikacyjne.
Nigdy nie wiesz kto będzie przeglądał twoje ogłoszenie. Jeśli mieszkanie jest idealne dla rodziny z małym dzieckiem albo przystosowane dla osoby niepełnosprawnej, to koniecznie o tym powiedz. To może być kluczowe dla przyszłych właścicieli mieszkania. Jeśli pod blokiem znajduje się wielki parking, na którym zawsze jest miejsce, a w bloku znajduje się monitoring również zamieść tę informację we wpisie.
Zdjęcia kluczem do sukcesu
Pamiętaj, że dobry, prawdziwych tekst, który ma zachęcić to nie wszystko. Ludzie pragną widzieć co kupują. Zwłaszcza, że – jak to mówią – papier przyjmie wszystko, więc można pisać co ślina na język przyniesie. Jasne, przejrzyste fotografie mają o wiele większe powodzenie niż ponure zdjęcia poparte krótkim opisem. Pamiętaj, by robiąc zdjęcia mieć dobre, naturalne światło.
Sfotografuj schludne i uporządkowane pomieszczenia w planach ogólnych. Potem skup się na szczegółach, które mogą stanowić decydujący element przy wyborze mieszkania. Warto też zamieści zdjęcia z zewnątrz budynku, gdzie znajduje się lokal oraz widok z okna, np. z sypialni na park. To zawsze urozmaica fotografię.
Nic nie ukrywaj
Od samego początku informuj o kosztach, jakie będą obowiązywać nowych lokatorów. Jeżeli opłaty są wyższe od przeciętnych, to wytłumacz z czego to wynika oraz czy jest szansa, by je obniżyć. A jeśli jest, to w jak tego dokonać. Podobnie postępuj z remontem. Powiedz o miejscach, które należy odświeżyć w pomieszczeniu, co należy wymienić, a co dopiero zostało naprawione. Ty będziesz mieć czyste sumienie, a klienci będą wiedzieć za co płacą niemałe pieniądze.
Pamiętaj, że kupno mieszkania to inwestycja na całe życie i nie są to groszowe sprawy. Na koniec jeszcze ważna rada. Nie poganiaj potencjalnego klienta. Pozwól mu przemyśleć sytuacje, niech poczuje, że jesteś cierpliwy i ma czas na ostateczną decyzję.
Jeden komentarz
Na pewno warto dawać dużo zdjęć. Jak szukałam mieszkania to wkurzało mnie to, że nie było zdjęć każdego z pomieszczeń, albo były tak niewyraźne, że nic nie widać. No i lepiej nie ukrywać żadnych wad, potem potencjalni kupcy i tak się irytują.