Jak zarządzać firmą – najczęściej popełniane błędy

Zarządzanie formą nie należy do najprostszych zadań i nawet najbardziej doświadczeni przedsiębiorcy popełniają wiele błędów, które potem rzutują na efektach firmy. W poniższym artykule przedstawiamy najczęściej popełniane błędy przez przedsiębiorców. Dowiedz się, czego unikać aby usprawnić pracę swojej firmy.

1. Oczekiwanie szybkiego zysku

Pierwszym tygodniom po otwarciu firmy zawsze towarzyszy entuzjazm i zadowolenie nawet z najdrobniejszych rzeczy. Kolejne miesiące sprowadzają się do ściągania klientów. W zależności od rozwoju sytuacji, zachodzi potrzeba albo zaciskania pasa albo dalszego inwestowania. Bardzo ważne jednak pozostaje to, aby każdy właściciel firmy zdał sobie sprawę że potrzeba czasu aby biznes zaczął przynosić owoce.

Nie można się zniechęcać jeśli po pierwszych miesiącach nie widać efektów. Prowadzenie własnej działalności to ciągła walka o pozostanie na rynku i walka o klientów. Tylko osoby wytrwałe i mające pomysł na prowadzenie działalności się nie poddadzą.

2. Brak chęci do dalszego rozwoju

dalszy rozwoj

Bardzo częstym błędem większości przedsiębiorców jest oporność na argument o potrzebie dalszego rozwoju firmy oraz pracowników. Pamiętajmy, że pracownicy w bardzo dużym stopniu pracują na sukces firmy, którzy potrzebują nowej wiedzy i nowych umiejętności. Jeśli pracownicy świetnie sobie radzą wówczas oznacza to, ze mogą radzić sobie jeszcze lepiej jeśli się ich do tego odpowiednio przygotuje wysyłając ich na specjalistyczne szkolenia, kursy itp. Utknięcie w starych schematach działania może prowadzić do niezauważania potrzeb zmieniającego się rynku, a w efekcie wypchnięcia firmy z jego obiegu.

3. Przenoszenie pracy do domu

praca w domu

Brak umiejętności rozgraniczenia życia zawodowego od prywatnego również nie sprzyja sytuacji w firmie. Większa liczba godzin spędzanych w pracy, praca w dni wolne, powodują ciągłe zmęczenie, stres  i rozdrażnienie które przenoszone do firmy nie sprzyjają ani atmosferze w miejscu pracy, ani jej pozytywnym wynikom.

4. Brak umiejętności oszczędzania

oszczedzanie

Gdy uda się przetrwać najtrudniejsze miesiące, a słupki na firmowym koncie idą w górę, przedsiębiorcy zazwyczaj głupieją i wydają pieniądze na bzdury takie jak samochód, mieszkanie, wakacje itp. Oczywiście nie ma w tym nic złego, że człowiek chce sobie wynagrodzić ciężkie czasy, ale trzeba mieć też świadomość, że obecny przyrost gotówki może być chwilowy. Za chwile może znowu trzeba będzie zaciskać pasa, a wówczas jedyne co pozostanie to pluć sobie w brodę że można było te pieniądze dobrze zainwestować.

5. Brak umiejętności motywowania pracowników

Każdy dobrze wykonujący swoją pracę pracownik, chciały aby efekty jego pracy zostały dostrzeżone i chociaż pochwalone miłym słowem. Czuje się on wtedy doceniony i jest zmotywowany do większej pracy i osiągnięcia jeszcze lepszych efektów. Niestety, przedsiębiorcy bardzo często zapominają że głównym ogniwem każdej formy są pracownicy, którzy też zasługują na uznanie w postaci premii czy wyjazdów integracyjnych.

Prowadzenie własnego biznesu wymaga bardzo dużej wiedzy z różnych obszarów, nie tylko tych związanych bezpośrednio z zakresem działalności firmy. Dlatego wszystkich, którzy planują założenie własnej firmy pragniemy uczulić na jedno. Aby założone przez Was przedsiębiorstwo zaczęło przynosić owoce potrzeba dużo ciężkiej pracy, uczenie się na błędach, szukanie kreatywnych rozwiązań, wprowadzanie nowych rzeczy, stawianie na rozwój firmy oraz załogi.

Udostępnij