abc porady
    Facebook
    Polecane artykuły
    • Jak napisać czynny żal?
    • Jak napisać list motywacyjny?
    • Jak napisać podanie o pracę?
    • Jak napisać wypowiedzenie z pracy?
    • Jak napisać maila po angielsku?
    • Jak napisać ogłoszenie?
    • Jak napisać list?
    • Jak napisać opowiadanie?
    Facebook
    abc porady abc porady
    • Start
    • Zdrowie, Uroda
    • Edukacja
    • Rozrywka, Kultura
    • Turystyka, Sport
    • Dom, Ogród
    • Budownictwo
    abc porady
    jesteś w:strona główna»Biuro»Jak dopisać PKD do ewidencji prowadzonej działalności?
    PKD możesz dopisać przez internet lub w urzędzie

    Jak dopisać PKD do ewidencji prowadzonej działalności?

    3
    autor Elżbieta Strzelecka dodano 4 lipca 2014 Biuro

    Decydując się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, mamy obowiązek założyć ją w świetle prawa w Urzędzie Miasta, składając w nim wszelkie odpowiednie do tego dokumenty. We wniosku o wpis firmy do ewidencji, wypełnić należy również pole, dotyczące odpowiednich kodów PKD, stanowiących pewnego rodzaju klasyfikację działalności.


    • Czym są kody PKD?
    • Zgłoś zmiany w Urzędzie Miasta
    • Zmiany PKD złóż przez internet

    Czym są kody PKD?

    Kody PKD składają się z liczb oraz cyfr, a każda forma działalności gospodarczej ma swój odrębny numer, który trzeba wpisać w odpowiednie pole. Ponieważ kodów tych możemy wybrać właściwie nieskończoną ilość, warto postawić nie tylko na te, które wiążą się ściśle z wykonywanymi przez naszą firmę usługami, ale i te, o które kiedyś możemy swoją działalność poszerzyć.

    Jeżeli jednak na pewnym etapie funkcjonowania przedsiębiorstwa, do jego zadań dojdą też inne, niewpisane wcześniej w ewidencji, można to zawsze zmienić, składając w Urzędzie Miasta  lub przez Internet odpowiedni nieodpłatny wniosek. Spis wszystkich kodów znajdziemy na stronie internetowej CEIDG – Centralnej Ewidencji i Informacji i Działalności Gospodarczej.

    Zobacz, jak dopisać PKD do ewidencji

    Zgłoś zmiany w Urzędzie Miasta

    Pamiętajmy, że jako przedsiębiorcy zmuszeni jesteśmy do zgłaszania tego typu zmian do 14 dni od rzeczywistego wprowadzenia działań niezgodnych z wybranymi wcześniej kodami PKD.

    Wpisu do ewidencji i wszelkich późniejszych poprawek dokonuje tzw. organ ewidencyjny, który stanowi w tym przypadku wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Wniosek, który należy złożyć w przypadku zmiany kodów PKD, zawiera konkretne oznaczenie przedsiębiorcy, jego numer ewidencyjny PESEL, numer NIP, oznaczenie miejsca zamieszkania, adresu przedsiębiorcy oraz adresu prowadzenia działalności, wskazanie daty rozpoczęcia działalności, numer telefonu kontaktowego oraz adres poczty elektronicznej.

    Kiedy organ ewidencyjny otrzymuje wniosek, niezwłocznie dokonuje zmian wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz dostarcza przedsiębiorcy odpowiednie zaświadczenie.

    Zmiany PKD złóż przez internet

    Wniosek o zmianę PKD można także złożyć przez Internet. Jeżeli robimy to anonimowo, pamiętajmy, że i tak czeka nas wizyta w Urzędzie Miasta w celu potwierdzenia tożsamości. Urzędnik drukuje wówczas nasz wniosek i daje nam go do podpisania.

    Jeżeli z kolei wniosek chcemy złożyć bez konieczności wizyty w Urzędzie Miasta, na stronie CEIDG założyć musimy własne konto i się na nim zalogować. Ta opcja jest najszybsza, przebiega najsprawniej, jest również z całą pewnością najbardziej komfortowa.

    W polu zmiany danych wpisujemy wówczas swój numer NIP, a wniosek przygotować możemy przy użyciu kreatora lub wypełniając formularz. Skorzystać możemy wtedy z dodatkowych opcji takich jak zawieszenie, wznowienie lub zakończenie działalności gospodarczej. Na samym końcu z kolei czeka nas łatwa weryfikacja obrazkowa.

    Nie wierzmy więc w mity, mówiące o tym, że jeżeli nie dodamy wszystkich PKD wcześniej, z czasem będziemy musieli za nie słono zapłacić, ponieważ każdy wpis nowych kodów jest całkowicie darmowy.

    dodanie pkd dopisanie pkd jak dopisać pkd jakie pkd kod pkd kody ceidg pkd działalności wpis pkd zmiana pkd zmiana pkd przez internet
    pokaż znajomym Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    3 komentarze

    1. Wiktor w dniu 16 września 2016 10:44

      Wszystko można przez stronę CEIDG zrobić. W końcu po to ta baza powstała, żeby ułatwić przedsiębiorcom życie.

      odpowiedz
    2. przedsiebiorca w dniu 11 września 2017 11:21

      chyba opcja dopisania pkd przez internet jest najlepsza, dzieki za przypomnienie że można dopisać przez internet pkd 🙂

      odpowiedz
    3. Ktswrmhgfy w dniu 4 listopada 2022 20:36

      Powstala zeby ulatwiac? Po jakiego HUltaja w ogole to wymyslaja? … no wlasnie, biurwokracja.

      odpowiedz

    dodaj komentarz anuluj komentowanie

    ostatnie komentarze
    • zibi - Kto może udzielać porad prawnych?
    • Arletka - Jak zostać radnym dzielnicy, miasta, gminy?
    • Dawid - Jaki czajnik elektryczny – co jest ważne kiedy kupujesz czajnik na prąd?
    • aleksandra - Co obejmuje profesjonalna pielęgnacja zieleni?
    • Filipo - Co obejmuje profesjonalna pielęgnacja zieleni?
    popularne artykuły
    Luksusowa kanapa z brązowym obiciem
    21 września 2016

    AlmiDecor, Westwing czy HOUSE&more – gdzie szukać duszy dla wnętrza domu?

    Jak się pozbyć kataru?
    28 sierpnia 2014

    5 sposobów na to, jak szybko pozbyć się kataru

    Widok z samochodu na zachodzące słońce
    12 maja 2016

    Czego słuchać w samochodzie?

    Domki do wynajęcia - na co zwrócić uwagę?
    24 sierpnia 2016

    Domki do wynajęcia w górach – na co zwracać uwagę?

    komar ucztuje
    31 sierpnia 2016

    Co skutecznie odstrasza komary?

    porady, informacje, artykuły z subiektywnymi wskazówkami i radami - Copyright © 2014 - abcporady.pl
    • Regulamin
    • Polityka cookies
    • Kontakt
    • Publikuj treść
    • O nas

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.