abc porady
    Facebook
    Polecane artykuły
    • Jak napisać czynny żal?
    • Jak napisać list motywacyjny?
    • Jak napisać podanie o pracę?
    • Jak napisać wypowiedzenie z pracy?
    • Jak napisać maila po angielsku?
    • Jak napisać ogłoszenie?
    • Jak napisać list?
    • Jak napisać opowiadanie?
    Facebook
    abc porady abc porady
    • Start
    • Zdrowie, Uroda
    • Edukacja
    • Rozrywka, Kultura
    • Turystyka, Sport
    • Dom, Ogród
    • Budownictwo
    abc porady
    jesteś w:strona główna»Edukacja»Kursy i szkolenia»Jakich szkoleń potrzebuje dział sprzedaży w firmie?
    Szkolenia działu sprzedaży oferuje wiele firm

    Jakich szkoleń potrzebuje dział sprzedaży w firmie?

    1
    autor Alina Oliwierczyk dodano 28 kwietnia 2015 Kursy i szkolenia

    Dział sprzedaży jest jedną z najważniejszych jednostek w każdej firmie, ponieważ w głównie mierze od niego będzie zależeć powodzenie finansowe przedsiębiorstwa. Jest to mniej lub bardziej rozbudowany dział (w zależności od wielkości samej firmy), w której pracuje grupa sprzedawców oraz ich menadżer, a ich obowiązkiem jest kontrolowanie procesu sprzedaży, poprawianie jakości relacji z klientem oraz prezentowanie firmy na zewnątrz.


    • Zadania działu sprzedaży
    • Szkolenia sprzedażowe
    • Zalety szkoleń pracowniczych

    Zadania działu sprzedaży

    Zadaniem działu sprzedaży jest przede wszystkim wypracowanie efektywnego procesu sprzedaży (właściwa organizacja pracy), utworzenie sprawnego systemu komunikacji w zespole (na poziomie menadżer-sprzedawcy oraz sprzedawca-sprzedawca – przekazywanie informacji o klientach) oraz podejmowanie działań handlowych z konsumentem.

    Aby stale rozwijać techniki sprzedażowe (a co za tym idzie pozyskiwać nowych klientów lub pogłębiać relacje ze „starymi”) należałoby przeprowadzać w firmie profesjonalne i skuteczne szkolenia sprzedażowe (można o nich przeczytać na: 4change.pl), które pozwalają na usprawnienie komunikacji w zespole oraz na poprawienie relacji klient-sprzedawca.

    Szkolenia sprzedażowe

    Szkolenia dla działów sprzedaży prowadzone są w firmach, gdzie pracodawcy zależy na stałym doskonaleniu umiejętności pracowników, które procentują potem nawiązywaniem trwałych relacji z klientem.

    Zazwyczaj, w ramach szkoleń sprzedażowych, podejmowana jest taka tematyka jak prowadzenie rozmowy sprzedażowej mającej na celu doprowadzić do zawarcia umowy/sprzedaży produktu lub usługi, poznanie potrzeb klientów oraz mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych (w ujęciu praktycznym – jak rozpoznać potrzebę klienta, w zależności od typu klienta – w jaki sposób zaprezentować mu produkt/usługę, aby nasze argumenty do niego trafiły).

    Szkolenia w firmach są niezbędne

    Istotnym zagadnieniem będzie tu także autoprezentacja, która wpływa na kształtowanie wizerunku całej firmy/marki w oczach klientów (jako, że to ze sprzedającym klient będzie mieć do czynienia, to na jego podstawie stworzy obraz całej firmy, a sam produkt będzie mieć w tym wypadku drugorzędne znaczenie).

    Zalety szkoleń pracowniczych

    Dzięki szkoleniom sprzedażowym pracownicy są w stanie skorygować dotychczasowo popełniane błędy i w sposób bardziej efektywny rozmawiać z nabywcą. W przypadku dużych firm, gdzie nie mamy do czynienia z klientem indywidualnym, sprzedawca będzie w stanie ocenić do jakich instytucji kierować ofertę, aby szansa na sprzedaż produktu wzrosła.

    I co najważniejsze – dzięki takim szkoleniom wzrasta w firmie znaczenie autoprezentacji oraz sposobu prezentacji towaru. A co za tym wszystkim idzie, w firmie zwiększy się zarówno sprzedaż towarów jak i satysfakcja klientów. Przy czym poznanie potrzeb stałych kontrahentów może pozwolić na szybsze dostosowanie oferty na rynku, dzięki czemu zyskuje się przewagę nad konkurencją.

    W ostatnich latach stale rośnie świadomość przedsiębiorców, którzy coraz częściej decydują się na przeprowadzenie w swoich firmie szkoleń prowadzonych przez profesjonalistów. Tylko nieustanne podwyższanie kompetencji pracowników oraz poznawanie nowych tendencji na wciąż dynamicznie zmieniającym się rynku może prowadzić do sukcesu.

    pokaż znajomym Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Jeden komentarz

    1. Edyta w dniu 15 września 2016 13:51

      Zdecydowanie sprzedawcy powinni mieć przeprowadzane takie szkolenia. Ja nie raz rezygnowałam z zakupy, tylko dlatego, ze sprawdzający mnie zirytował. Niektórzy są zbyt nachalni, np. w pewnej „różowej” drogerii… Choć zakładam, że akurat tam jest taka polityka sprzedażowa.

      odpowiedz

    odpowiedz dla Edyta anuluj komentowanie

    ostatnie komentarze
    • zibi - Kto może udzielać porad prawnych?
    • Arletka - Jak zostać radnym dzielnicy, miasta, gminy?
    • Dawid - Jaki czajnik elektryczny – co jest ważne kiedy kupujesz czajnik na prąd?
    • aleksandra - Co obejmuje profesjonalna pielęgnacja zieleni?
    • Filipo - Co obejmuje profesjonalna pielęgnacja zieleni?
    popularne artykuły
    Luksusowa kanapa z brązowym obiciem
    21 września 2016

    AlmiDecor, Westwing czy HOUSE&more – gdzie szukać duszy dla wnętrza domu?

    Jak się pozbyć kataru?
    28 sierpnia 2014

    5 sposobów na to, jak szybko pozbyć się kataru

    Widok z samochodu na zachodzące słońce
    12 maja 2016

    Czego słuchać w samochodzie?

    Domki do wynajęcia - na co zwrócić uwagę?
    24 sierpnia 2016

    Domki do wynajęcia w górach – na co zwracać uwagę?

    komar ucztuje
    31 sierpnia 2016

    Co skutecznie odstrasza komary?

    porady, informacje, artykuły z subiektywnymi wskazówkami i radami - Copyright © 2014 - abcporady.pl
    • Regulamin
    • Polityka cookies
    • Kontakt
    • Publikuj treść
    • O nas

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.