Dieta mleczna – dla kogo? Kiedy?

Od dawna lansowane są w Polsce i w wielu innych krajach świata niekonwencjonalne sposoby żywienia. Szczególnie polecane są w leczeniu otyłości i nadwagi. W miarę upływu czasu poznajemy coraz mniej lub bardziej popularnych diet alternatywnych. Taką znaną i dość popularnie stosowaną dietą jest dieta mleczna.

Mleko, a szybka redukcja masy ciała

Wiele „cudownych diet” cieszy się wysoką popularnością, zwłaszcza wśród osób z nadmierną masą ciała. Osoby z nadwagą pragną bowiem uzyskać efekt redukcji masy ciała w najkrótszym czasie. Należy jednak pamiętać,  że szybkie i znaczne chudnięcie nie jest korzystne dla zdrowia i rzadko daje trwałe efekty.

Dieta mleczna – popularna i ryzykowna

Dieta mleczna (poczytaj też na: www.akademiadietetyki.pl/otylosc-i-nadwaga-plaga-xxi-wieku/) jest jedną z najpopularniejszych jednoskładnikowych diet. Charakteryzuje się ona wysoką monotonią, sporym ryzykiem niedoborów pokarmowych przy długotrwałym stosowaniu oraz pozbawiona jest cennych składników odżywczych i błonnika pokarmowego.

Dieta ogata w mleko jest dobra dla dzieci, a nie dorosłych

Po mleku błyskawiczny efekt jo-jo

Ponadto, stosujący dietę mleczną mogą stracić beztłuszczową masę ciała – co jest niezdrowe dla organizmu, a  po zakończeniu jej stosowania może wystąpić efekt jo-jo. Prowadzenie diety mlecznej nie uczy zdrowych zachowań żywieniowych i nie modyfikuje odpowiednich nawyków.

Dobrze się zastanów na jej stosowaniem

Wszelkie „diety cud” są często propagowane w czasopismach przeznaczonych dla kobiet jako szybkie, łatwe i skuteczne metody odchudzania. Dieta mleczna jak każda alternatywna dieta nie powinna być stosowana ze względu na jej możliwy niekorzystny wpływ na zdrowie.

Udostępnij