Czy Twój sklep online jest zrozumiały dla klienta, czy kupujący łatwo może dokonać zakupu?

0

Jeśli prowadzisz swój biznes internetowy, z pewnością wiesz, jak ważne jest, aby Twój e-sklep był jak najbardziej funkcjonalny i przyjazny dla klienta. Gdy Twoja domena jest przyjazna i intuicyjna, klienci będą mogli zatrzymać się na niej na dłużej, co znacząco zwiększy widoczność e-sklepu w wyszukiwarce internetowej. Jak sprawdzić, czy sklep online jest zrozumiały i przyjazny dla klienta?

Jak sprawdzić, czy Twój sklep jest funkcjonalny?

Na sukces internetowego biznesu wpływa wiele czynników. Jest to cała budowa strony, treść, a także funkcje i przyciski, które pozwolą użytkownikowi w sposób wygodny i bezproblemowy poruszać się po stronie. Ponieważ sklep internetowy to wiele różnych podstron, połączeń i – mówiąc metaforycznie – ścieżek, które prowadzić powinny do serca witryny, czyli opcji zakupu produktu, właściwa koordynacja jest niezwykle ważna. Bywa jednak, że funkcjonalność danej witryny jest zaburzona, lub po prostu utrudniona. To całkowicie normalne – dzieje się tak dlatego, że funkcji i połączeń jest bardzo dużo w każdym e-sklepie. Ponieważ jednak łatwe użytkowanie jest niezwykle ważne, warto skorzystać z pomocy specjalistów, aby poprawić parametry stronyaudyt UX może być rozwiązaniem aby znaleźć problemy z nawigacją czy funkcjonalnością sklepu online. Takim audytem zajmują się najczęściej profesjonalne agencje UX, które pomogą dopasować rozwiązania do oczekiwań klientów.

Co to jest UX?

Każdy sklep internetowy stworzony jest przede wszystkim z myślą o klientach. Aby zatrzymać użytkownika na stronie należy odpowiadać na jego potrzeby. Badaniem potrzeb klienta zajmuje się właśnie UX, czyli user experience. Czynnik UX to inaczej doświadczenie użytkownika, które badane jest na bieżąco zarówno przez agencje UX, jak i wiele firm informatycznych. UX to czynnik ludzki, którego badanie pomaga zrozumieć potrzeby użytkowników danej strony internetowej. Ponieważ oczekiwania te są zmienne i wpływa na nie wiele czynników, zbieraniem danych odnośnie doświadczenia użytkownika na stronie zajmują się najczęściej psychologowie, socjologowie czy antropolodzy.

W skład UX wchodzi przede wszystkim sposób nawigacji strony, jej intuicyjność, a także ogólny wygląd. Najważniejsze pod kątem funkcjonalności z punktu widzenia właściciela sklepu jest jak najłatwiejsze przekierowanie użytkownika do opcji zakupu produktu.

Jak wtyczka WooCommerce może poprawić funkcjonowanie Twojego sklepu?

Samo założenie własnego e-sklepu nie jest trudne i można postawić go za pomocą darmowej platformy WordPress. To znana wszystkim witryna, na której bardzo często tworzone są między innymi różnego rodzaju blogi. Aby założyć na WordPressie sklep internetowy, będziesz potrzebować jedynie domeny, hostingu oraz certyfikatu SSL.

Kiedy już masz swoją własną stronę internetową, należy ściągnąć wtyczkę WooCommerce. To właśnie dzięki WooCommerce możesz otworzyć swój własny sklep internetowy na platformie WordPress. Sama wtyczka pozwala na wiele możliwości i ustawień, a co najważniejsze, w podstawowej wersji jest całkowicie darmowa. Aby usprawnić działanie sklepu i wzbogacić go o dodatkowe funkcje, warto jednak wykupić dodatkowe rozszerzenia.

Dzięki dowolnemu ustawianiu parametrów, możesz za pomocą wtyczki WooCommerce zaprojektować sklep tak, jak tego chcesz. Warto w tym procesie wesprzeć się wiedzą pozyskaną w oparciu o czynnik UX i stworzyć sklep, który będzie jak najbardziej przyjazny dla użytkownika.

Share.

Leave A Reply