10 kroków do idealnej sylwetki

Lato to idealna pora na rozpoczęcie zmagań z nieprzychylną nam wagą. Słońce inspiruje do działania, a dzięki wysokim temperaturom nasz apetyt maleje, większa jest za to chęć wychodzenia z domu, przez co zazwyczaj więcej się ruszamy.

O ile cały proces odchudzania powinien zacząć się w naszej głowie, ponieważ bez zmiany nastawienia i powzięcia pewnych decyzji, możemy łatwo skapitulować, pamiętać powinniśmy, że odpowiednia dieta to aż 80% sukcesu. Resztę stanowi aktywność fizyczna, która znakomicie wpływa na kształtowanie sylwetki. O czym zatem pamiętać tą letnią porą, aby nie zagradzać sobie drogi do gubienia nadprogramowych kilogramów?

1. Jedz chłodniki

Upały nie sprzyjają raczej ciepłym tłustym potrawom, o tej porze roku dietetycy proponują postawić na chłodnik. Tak lekka zupa na bazie warzyw i jogurtu greckiego pozwoli nam pozbyć się głodu, będzie świetnym pełnowartościowym posiłkiem, lecz nie wpłynie negatywnie na nasze odchudzanie.

2. Grilluj mięso

Jeżeli mamy ochotę na coś konkretniejszego, postawmy na mięso z grilla. Zawiera ono dużo mniej tłuszczu, a jest smaczne i syci na na długo.

Mięso z grilla

3. Unikaj słodyczy

Unikajmy słodyczy! To złota zasada, której niestety ciężko się trzymać. Łatwiej przestrzegać jej jednak tą letnią porą. Kiedy na dworze jest ciepło, a za oknem świeci słońce, nasz organizm wydziela większą ilość tzw. hormonu szczęścia, dzięki czemu nie musimy poprawiać sobie nastroju czekoladą.

4. Jeśli lody, to tylko sorbety

Lato jest mimo wszystko jedyną porą roku, do której tak idealnie pasują lody. Nie warto ich sobie zatem odmawiać, bez nich przecież ciężko wyobrazić sobie wakacyjną beztroskę. Zamiast jednak stawiać na te zwykłe, okraszać je startą czekoladą i bitą śmietaną, wybierzemy sorbety, najlepiej te domowej roboty, których skład jest nam w pełni znany.

Sorbet

5. Sięgaj po zdrowe przekąski

Sięgajmy po zdrowe przekąski. Kiedy dopadnie nas głód, nie wpadajmy do najbliższego sklepu z chęcią zakupienia czekoladowego batonika. Obejrzymy, co takiego znaleźć możemy na półkach i wybierzmy raczej jakiś owoc, garść orzechów, jogurt naturalny, kefir lub maślankę, czy też bio batony ma bazie muesli i owoców.

Jogurt z owocami

6. Nawadniaj organizm

Pamiętajmy o tym, że na co dzień należy pić około ośmiu szklanek wody dziennie, a przy wyższych temperaturach liczba ta wzrasta. Woda świetnie nawadnia nasz organizm i nierzadko, np. z dodatkiem cytryny, potrafi oszukać żołądek, któremu wydaje się, że dostarczono mu pożywienia.

7. Wyciskaj soki

Unikaj napojów gazowanych i słodzonych soków w kartonach, nawet jeżeli producent obiecuje, że są w 100% naturalne. Wybierz soki ze świeżo wyciskanych owoców. Są dużo smaczniejsze i zdecydowanie zdrowsze.

Sok ze świeżych pomarańczy

8. Zamawiaj sałatki

Letnie miesiące to świetna pora na sałatki ze świeżych sezonowych warzyw lub owoców. Możemy jeść je w zasadzie o każdej porze dnia i zastąpić nimi większość posiłków.

Sałatka z warzyw

9. Zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną

Odchudzanie powinno zacząć się od oczyszczenia organizmu z toksyn, dlatego też warto wprowadzić do swojego życia nawyk picia szklanki ciepłej wody z cytryną na czczo. Ta mikstura pita każdego ranka świetnie oczyści nasze jelita i wpłynie na metabolizm w ciągu dnia.

10. Pij zieloną herbatę

Kolejny napój, który wpłynie pozytywnie na nasz organizm, a także proces gubienia kilogramów to niezastąpiona zielona herbata, zawierająca antyoksydanty i przeciwutleniacze i skutecznie oczyszczająca nas organizm.

Udostępnij