abc porady
    Facebook
    Polecane artykuły
    • Jak napisać czynny żal?
    • Jak napisać list motywacyjny?
    • Jak napisać podanie o pracę?
    • Jak napisać wypowiedzenie z pracy?
    • Jak napisać maila po angielsku?
    • Jak napisać ogłoszenie?
    • Jak napisać list?
    • Jak napisać opowiadanie?
    Facebook
    abc porady abc porady
    • Start
    • Zdrowie, Uroda
    • Edukacja
    • Rozrywka, Kultura
    • Turystyka, Sport
    • Dom, Ogród
    • Budownictwo
    abc porady
    jesteś w:strona główna»Finanse i Ubezpieczenia»Biura rachunkowe»Rozliczanie faktur za Google AdWords
    Google logo

    Rozliczanie faktur za Google AdWords

    1
    autor Alina Oliwierczyk dodano 8 lipca 2015 Biura rachunkowe

    AdWords to sieć reklamowa firmy Google, dzięki której istnieje możliwość wyświetlania linków sponsorowanych przekierowujących do naszej strony internetowej. W zależności od preferencji i budżetu, reklama może pojawić się w wynikach wyszukiwania Google, na dużych portalach czy niszowych blogach – na wszystkich stronach/miejscach z którymi Google podjął współpracę w ramach programu AdSense (właściciele stron internetowych zgłaszający się do tego projektu udostępniają powierzchnię reklamową na swojej witrynie)

    • Zalety AdWords
    • Transakcje wewnątrzwspólnotowe
    • Rozliczanie faktur
    • Termin rozliczenia

    Zalety AdWords

    Dużą zaletą AdWords, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców, jest to, że sami mogą ustalać wysokość budżetu na reklamę – nie ma tu żadnych ograniczeń, wystarczy ustalić limit dzienny oraz maksymalną kwotę na za kliknięcie w reklamę, a wraz z chwilą gdy zobaczymy, że pojawił się ruch na naszej stronie, można ten budżet sukcesywnie zwiększać. Co ważne, klient systemu AdWords płaci tylko i wyłącznie za wyniki, czyli za kliknięcia w jego reklamę, a nie za samo jej umieszczenie.

    Transakcje wewnątrzwspólnotowe

    Jako, że jest to coraz bardziej popularna metoda reklamowania się w Internecie, warto byłoby się zastanowić jak wygląda rozliczanie faktur za Google AdWords? Przed założeniem konta AdWords przedsiębiorca musi zdobyć status podatnika VAT-EU i do tego wymagane jest złożenie formularza VAT-R w odpowiednim urzędzie skarbowym. Jest to konieczne dlatego, że w przypadku osób korzystających z AdWords w ramach działalności gospodarczej, obowiązek odprowadzania podatku ciąży na nabywcy usługi, gdyż zawiązuje umowę z firmą spoza kraju – oddziałem Google w Irlandii.

    Wtedy mamy do czynienia z importem usług, czyli transakcją wewnątrzwspólnotową (zawieraną pomiędzy podmiotami działającymi w różnych państwach członkowskich Unii Europejskiej). Wraz z zarejestrowaniem się jako VAT-EU, przedsiębiorca otrzymuje numer NIP-EU, który należy wprowadzić w ustawieniach konta AdWords – wtedy będzie mógł pojawiać się na fakturach, które są podstawą do rozliczenia się. Już na samym początku dobrze jest też skonfigurować preferencje płatności.

    Rozliczanie faktur

    Faktury za usługę AdWords będą sukcesywnie pojawiać się na koncie klienta skąd można je pobrać. Czynny podatnik VAT musi doliczyć do kwoty widniejącej na fakturze 23% podatku VAT, przy czym zalicza to zarówno do zakupów jak i sprzedaży, dzięki czemu podatek „znosi się” – może wydawać się to bezsensowne, ponieważ w efekcie nie daję ani zysków ani strat, niemniej należy to prawidłowo (i w terminie) rozliczyć. Natomiast podatnik zwolniony z VAT także musi doliczyć do kwoty na fakturze z AdWords podatek w wysokości 23%, nie może jednak odliczyć tego od zakupów a doliczony VAT musi wpłacić do właściwego urzędu skarbowego.

    Termin rozliczenia

    Termin ujęcia kosztów w Księdze Przychodów i Rozchodów to termin wystawienia faktury za Google AdWords, niezależnie od tego czy klient jako metodę płatności wybrał przedpłatę czy automatyczne pobieranie płatności przez Google po wykonaniu usługi. W polskim prawie podatkowym to zazwyczaj dostarczyciel usług ma obowiązek odprowadzania podatku, jednak jako, iż mamy tu do czynienia ze wspomnianym wyżej importem usług, role te się odwróciły i przedsiębiorca korzystający z AdWords musi o tym pamiętać.

    pokaż znajomym Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Jeden komentarz

    1. Adam w dniu 15 września 2016 13:40

      U mnie tym wszystkim zajmuje się księgowa. Wam też radzę wynająć biuro rachunkowe, bo szkoda czasu na zabawy z fakturami i podatkami. Lepiej w tym czasie biznes rozwijać.

      odpowiedz

    dodaj komentarz anuluj komentowanie

    ostatnie komentarze
    • zibi - Kto może udzielać porad prawnych?
    • Arletka - Jak zostać radnym dzielnicy, miasta, gminy?
    • Dawid - Jaki czajnik elektryczny – co jest ważne kiedy kupujesz czajnik na prąd?
    • aleksandra - Co obejmuje profesjonalna pielęgnacja zieleni?
    • Filipo - Co obejmuje profesjonalna pielęgnacja zieleni?
    popularne artykuły
    Luksusowa kanapa z brązowym obiciem
    21 września 2016

    AlmiDecor, Westwing czy HOUSE&more – gdzie szukać duszy dla wnętrza domu?

    Jak się pozbyć kataru?
    28 sierpnia 2014

    5 sposobów na to, jak szybko pozbyć się kataru

    Widok z samochodu na zachodzące słońce
    12 maja 2016

    Czego słuchać w samochodzie?

    Domki do wynajęcia - na co zwrócić uwagę?
    24 sierpnia 2016

    Domki do wynajęcia w górach – na co zwracać uwagę?

    komar ucztuje
    31 sierpnia 2016

    Co skutecznie odstrasza komary?

    porady, informacje, artykuły z subiektywnymi wskazówkami i radami - Copyright © 2014 - abcporady.pl
    • Regulamin
    • Polityka cookies
    • Kontakt
    • Publikuj treść
    • O nas

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.