Pozycjonowanie stron www to jeden ze skutecznych sposobów na reklamę w internecie. Nie dość, że dzięki temu dajesz się znaleźć klientom, to jeszcze wtedy, gdy oni faktycznie potrzebują twoich usług/produktów. Tylko czym się kierować, wybierając agencję SEO? Podpowiadamy.
Opinie o agencji SEO
Nie od dziś wiadomo, że najlepszy marketing to ten, który tworzą sami klienci, polecając twoją firmę dalej. I gdy opinie przekazywane są z ust do ust, nikt nie wątpi w ich prawdziwość. A co z tymi, które udostępniane są w sieci? Wierzyć im czy nie? Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ pojawia się kilka wątpliwości. Negatywne komentarze mogą być wynikiem nieuczciwych praktyk konkurencji lub też niezrozumienia mechanizmów pozycjonowania przez samych klientów, którzy oczekują szybkich i najlepiej z góry zagwarantowanych efektów. Z drugiej strony pozytywnych opinii również nikt nie weryfikuje, mogą być napisane przez samych pracowników agencji bądź znajomych, którzy zostali o to poproszeni. Więc jak z tym jest w praktyce?
Opinie o agencjach SEO to mimo wszystko dobre kryterium, którym warto się kierować podczas wybierania firmy pozycjonującej, trzeba tylko wiedzieć, jak je czytać. Na początku sprawdź ich „profil” – jeśli komentarzy jest dużo i większość jest negatywnych, coś musi być na rzeczy. Następnie odsiej te, które nic nie wnoszą, np. „Agencja X jest nieuczciwa” – co to znaczy, że jest nieuczciwa? Nie wykonała pracy? A może po prostu nie spełniła wygórowanych oczekiwań? Z drugiej strony opinia „W agencji Y pracują sami specjaliści” też niewiele mówi, prawda?
Nasza rada – szukaj konkretów. Klienci, którzy są zadowoleni, często mają więcej do powiedzenia. W opiniach o agencjach SEO można spotkać się z informacjami, w czym się specjalizują, jakie efekty udało im się osiągnąć, jak przebiega współpraca od strony formalnej (umowy, raporty). Zwykle można też zauważyć pewną powtarzalność, dzięki której przekonasz się, że konkretnej firmie najlepiej wychodzą kampanie PPC, a w innej wsytępuje problem z komunikacją.
A czym jeszcze warto kierować się, wybierając agencję SEO?
Pozycjonowanie – zakres usług
Zakres usług agencji SEO może być bardzo szeroki. Niektóre skupiają się tylko na pozycjonowaniu i reklamie Google Ads, inne prowadzą szkolenia, pomagają w budowaniu profili w mediach społecznościowych, a nawet tworzą strony internetowe.
Wybierz tę firmę, której zakres usług najlepiej odpowiada twoim potrzebom (zarówno tym obecnym, jak i przyszłym). I tutaj znowu nawiążemy do opinii, ponieważ przeglądając je, można zauważyć, że klienci kładą nacisk na kompleksowość oferty lub przeciwnie, na wybrany obszar działalności. To znaczy, że najczęściej z tych usług korzystają, ponieważ wykonywane są dobrze.
Forma współpracy z agencją SEO
Dla większości osób pozycjonowanie to czarna magia, nie chcą i nie mają czasu zagłębiać się w tajniki tego procesu. Wtedy ważne jest, aby współpraca z agencją SEO miała przejrzysty charakter, poczynając od prostej i jasnej umowy, a kończąc na czytelnych raportach z prac. I to również możesz sprawdzić dzięki opiniom o agencjach SEO, ponieważ aspekt ten jest ważny nie tylko dla ciebie, ale również i dla pozostałych klientów.