Reklama to najlepszy sposób informowania o naszym produkcie czy usłudze. Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy osób, musi być wykonana w dobry sposób. Na początku trzeba sobie odpowiedzieć, jaki mamy w tym cel. Najczęściej jest nim wzrost sprzedaży. Dobrze zaplanowana identyfikacja wizualna firmy gwarantuje sukces w naszej branży. Jak więc zaprojektować dobry folder reklamowy, żeby ktoś, kto go dostanie, nie wyrzucił go do śmietnika?
Popularność folderu
Ustalono już, że folder reklamowy może mieć duży wpływ na sprzedaż (przykłady realizacji np. na fooz.pl), zatem warto pochylić się nad tym zagadnieniem. Mimo ogromnego rozwoju branży marketingowej, folder nadal cieszy się powodzeniem wśród prospektów reklamowych. Nie należy go jednak mylić z ulotkami, które są drukowane w ilościach hurtowych. Co zrobić, żeby folder przyciągnął klientów?
Ustal target
Przy projektowaniu folderu ustalenie targetu jest najważniejszą kwestią. Musimy ustalić do jakiej grupy konsumentów chcemy trafić. To oczywiste, że sprzedając sprzęt medyczny skupimy się na starszej grupie odbiorców, a nie na młodzieży. Trzeba zatem odpowiedzieć sobie na pytanie, czym przyciągnąć takich ludzi? Jakiego użyć słownictwa? Jakich kolorów użyć w folderze? Jakiej czcionki?
Zwróć uwagę na treść
Warto wszystko robić z umiarem. Nadmierna treść szybko zniechęci klienta i spowoduje, że folder, zamiast skłonić do zakupu naszego produktu, wyląduje w śmietniku. Trzeba wyczuć ile treści możemy umieścić. Im mniej – tym lepiej. Dobrze jest przedstawić tylko te informacje, które są naprawdę konieczne.
Folder a język
Treść folderu na pewno nie może być zbytnio oficjalna. Nikt nie odczuwa przyjemności, kiedy musi czytać urzędowe pismo, wręcz przeciwnie. Trzeba użyć takiego języka, który będzie zrozumiały dla danej grupy osób. Dobrze jest też zwrócić się do odbiorcy bezpośrednio, nie pisać równoważnikami czy używając trzeciej osoby.
Nie zanudź klienta
To dotyczy nie tylko treści, jaka pojawi się w folderze, ale też samego wyglądu. Prospekt musi być atrakcyjny, powinien zawierać nie tylko samą treść, dane kontaktowe i logo, ale też mapkę, infografikę czy jakieś zdjęcia. Nie ma sensu przywiązywać się do jednej stałej formy, czyli standardowego folderu, który składa się z trzech stron. Kompozycja może być bardziej urozmaicona. Folder może otwierać się przedzieloną na pół stroną główną czy też zamykać się jak harmonijka.
Jaka kolorystyka?
Najlepiej postawić na kolory, z jakimi kojarzona jest firma. Mowa tu o identyfikacji wizualnej. Jeśli w naszym logo dominuje kolor fioletowy czy szary, a do tego użyta jest czcionka Verdana, to zastosujmy to też do naszego folderu. To sprawi, że klient nie będzie miał problemu z zapamiętaniem nas i odróżnieniem od konkurencyjnych firm. I pamiętajmy o tym, żeby stworzyć taki projekt, jaki sami chcielibyśmy dostać, to jest właśnie nasz klucz do sukcesu.